divendres, 30 de novembre del 2007

Neurones

(passatge extret de les pròpies reflexions de després del cafè del matí a anglès, no en anglès. Cafè, no te)

Sempre és agradable discutir amb algun filòsof (més si és filòsofa, si em permeteu l'atreviment) perquè tenen una visió del món totalment diferent a la nostra, fills del mètode científic. Si més no, en alguns aspectes. I després de discutir llargament sobre què és la ciència, quina és la seva utilitat i si es pot arribar al saber absolut (que no), surten paranoies interessants.

Com el contra-exemple de nosequina teoria sobre el pensament, que us explicaré tot seguit.

(Apunt: m'encantaria saber de quina teoria exactament es tracta, ja que l'únic que n'he tret clar és que parla de la unió, o no unió, entre pensament en el sentit mental de la paraula i el pensament en el sentit físic, no sé si m'explico. Com en molts altres casos, l'anècdota era més interessant que la teoria, i és el que ens queda gravat a la ment)

En tot cas, imagineu que Xina és el gran centre neurològic d'un ent superior, el qual tant me fa si és el planeta Terra, com el sistema solat o el que vulgueu. D'acord. Ara imagineu que cada xinès és una neurona, i que els impulsos nerviosos entre neurona i neurona, el flux d'informació, es realitza mitjançant trucades de telèfon.

(xinesos+impulsos elèctris = ... picachu? hi pensaré!)


El cas és que en aquest sistema imaginari, un estímul extern li arriba a un xinès mitjançant una trucada internacional. Aquest xinès, que és molt sociable, comença a trucar a altres xinesos, i aquests a altres, formant una xarxa per la qual es propaga la informació. I ara vé la paranoia (i a la gent que explica aquestes coses els deixen donar classes), per molt que tots els xinesos hagin conduït la informació, per molt que s'hagi estimulat el punt adrequat per respondre a l'estímul, etc, el global de la població, Xina, se n'ha adonat? Si l'entrada (input) d'informació era una patada al genoll (posem pel cas, Nova Zelanda), Xina sent mal? La resposta se suposa que és no, i això tira pel terra la teoria de que la ment com a "cosa mental" i la ment com a sistema físic estan interconnectats.

O ALGO AIXÍ!

En fi, que amb els filòsofs dóna per parlar una estona, i és força entretingut. Avui això m'ha recordat a l'Hugo i a les converses que teníem abans sobre ciència, lletres, filosofia i aquestes coses. It's a bit nostalgic, perquè de fet ell ni tan sols sap que tinc blog!


En fi, bon profit a tots!

PS: el que des del meu punt de vista falla d'aquesta metàfora és el següent: Xina té 1.321.851.888 habitants, aproximadament (jis); de neurones al cervell n'hi ha uns 100 mil milions, unes cent vegades més. No veig que això pogués funcionar bé, i si estiguéssim parlant d'algun animaló "inferior", un insecte o algo, aleshores ens hauríem de preguntar, posant-nos ara el barret de pensadors, si aquests insectes tenen gaire consciència o no,

5 comentaris:

Anònim ha dit...

mmmm.
no vull sentir parlar de filosofia fins... fins... fins... DILLUNS! (que tinc classe altre cop)


i si, em faré "allò", porto molt de temps pensant-ho i al final m'he decidit! bé, també hi ha hagut pressió per part de certa persona... ajjaja
(total, a mi els piercings em surten casi casi gratis...!)

apa, salut :D

Anònim ha dit...

"i això tira pel terra la teoria de que la ment com a "cosa mental" i la ment com a sistema físic estan interconnectats."

discrepo.

jo no vec per que l'ha de tirar pel terra... estan interconnectats. si un te dolor l'altre no te perque sentir-ne. nomes cal que sapiga que l'altre en sent... ja esta interconnectat...

aquesta teoria vol defensar l'"anima"? (ghost) o que passa aqui? xD

Anònim ha dit...

ho sento, però no em ve de gust llegir!

això sí, et deixo comentari, eh?

;P

:****

mOntse ha dit...

Uooo m'ha agradat força aquesta reflexió, hi pensaré! ;)

Ahh per cert, et linkejo! Espero que no et molesti :P

Anònim ha dit...

M'ha agradat molt! pero la pregunat no seria...si fos un insecte o això...si ells truken per telefun?? jajaja em feia gràcia posar-te això sembles de la broma ptons!!!