divendres, 9 de novembre del 2007

BIORREACTOR DE MEMBRANA

Sí, amics. Biorreactor de membrana. O reactor de biomembrana. O com li vulgueu dir: un reactor biològic per a l'eliminació de fenol d'un efluent industrial de l'empresa X, inoculat amb la biomassa Y, del qual s'extreu el permeat a través d'una membrana amb una llum de pas de... 40 micres? Crec que sí.

Doncs NO VA. Vaig augmentar la concentració de fenol de 15 ppm (funcionava perfectament, el molt puta) fins a unes 100 ppm. Resultat: estic col·lapsant el reactor, els meus pobrets bitxets no dónen a l'abast. De moment hem parat d'alimentar i ara mirarem la cinètica amb la que degraden, per després tornar a inocular més o menys, ja veurem...

El cas és que el puto i primitiu reactor de sorra (Sand Bioreactor) funciona perfectament, i s'ha adaptat de perles al canvi de concentració. I és un puto rebliment, no té més. Que cabrón!


(No poso fotos perquè vem firmar un contracte de confidencialitat. Bé, jo no, és el que té ser EL NEGRE...)

(Comunitat de color, espero que no us hagueu ofès pel comentari. Són coses culturals, mai personals)

Això no és cap secret:

5 comentaris:

Anònim ha dit...

s'han de mirar rendiments i tal, pero que te voy a contar.

ahir et vaig buscar per la finestra per tirar-te alguna pedra, pero no t'he vist mes XD

amay ha dit...

ei
com que no va la membrana? en joan deu estar dels nervis... jejeje!
en fi! petonets mil!

Anònim ha dit...

no m'ho llegiré...

no pillaré un lluç!
a mi o me hablas de arte o...
JAJAJAJAJAJAJAJAJA

ai ecs

:*

mOntse ha dit...

Vaja, bé, potser amb una mica de paciència i mirant diferents combinacions es pot arreglar! No sé ehh! Doncs jo l'altre dia vaig fer una PCR i sóc la mar de feliç! xDDDDD

Parapluie ha dit...

Impresionant la història que em vas explicar... em va agradar molt el sopar.